vrijdag 18 oktober 2013

Les 4: leerplandoelstellingen, eindtermen en stage

Over de les
De les ging over het invullen van het eerste blad van een lesvoorbereiding. Hoe kiezen we de juiste leerplandoelstellingen en eindtermen voor onze lessen? Daarnaast overliepen we een heleboel tips in verband met de komende stageperiode. Hoe we ons moeten gedragen tov de klas, de leerkracht, ... En een paar aanduidingen waarop we moeten letten tijdens de observatie. Ten slotte hadden we het ook nog even over de opdrachten die we zullen geven tijdens de stage en hoe je je schikt naar ons vak en naar de vakleerkracht.

Persoonlijk
Ik had bij de eerste opdracht die we dit jaar kregen zelf al geprobeerd het eerste blad in te vullen. Het was zeer ingewikkeld en ik heb er veel tijd aan gespendeerd. Ik was dan ook blij dat de leerplandoelstellingen en eindtermen voor het vak PO van minder groot belang zijn.
De tips vond ik persoonlijk zeer handig. Het document zal ik bij mijn stagemap insluiten om er tijdens de observatieweken rekening mee te kunnen houden. In dat document staan een heleboel dingen die ik zelf gemakkelijk over het hoofd zou kunnen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten