donderdag 13 december 2012

Reflectie demonstratie

Zelf hoefde ik niet naar voor de gaan om mijn demonstratie voor te tonen, maar ik heb de tips van de anderen zeer concreet kunnen toepassen op mijn eigen demonstratie.

Ten eerste is het zeer belangrijk dat zowel de techniek als de beeldaspecten aangetoond worden bij een demonstratie. Ik geloof dat dit bij mijn eigen lesfiche wel goed zat.

Daarnaast merkte ik dat ik voor mijn abstracte werkje geen onderwerp had. Iets abstract is erg moeilijk om een onderwerp bij te verzinnen. Daarom zou ik achteraf bekeken voor mijn onderwerp 'abstracte papegaai' kiezen, en zo nog meer nadruk leggen op het nadoen van de kleuren van een papegaai.

Ten slotte zijn zeker de medewerking door de leerling en een duidelijk bordschema zeer belangrijk bij een demonstratie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten